דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחומי הביטוח השונים בחיינו 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 2019 פעמים ]

בעולם המודרני כאשר תוחלת החיים עולה מחד ורמת איכות החיים עולה מאידך, הצורך להגן הן על עצמנו, הן על רכושנו והן מפני מצבים אשר קרוב לוודאי יתרחשו, עולה אף הוא. ביטוח הוא מכשיר באמצעותו ניתן לדאוג לשלוות הנפש. במסגרת הביטוח נשלם מידי חודש פרמיה שהיא מחיר הביטוח החודשי. במידה ויקרה מקרה ביטוחי, הביטוח ידאג לכסות את העלויות הכרוכות בכך.

בניגוד למצבי חסכון, הכסף המשולם מידי חודש אינו נשמר לטובת המבוטח ואין תלות בין כמות הכסף אשר הושקעה בפוליסת הביטוח מצד אחד לגובה הכיסוי מצד שני. החסרון במצב זה הוא כי במידה והמקרה הביטוחי אינו מתרחש, הכסף המשולם לטובת הביטוח לכאורה "הולך לאיבוד". מצד שני, היתרון הוא כי ללא תלות במשך הזמן בו אנו מבוטחים או כמה כסף השקענו בביטוח, הכיסוי אותו נקבל הוא בהתאם לצרכנו ולא בהתאם להשקעה אשר כבר השקענו.

תחומי הביטוח השונים

כאשר באים לבחון מהם ההיבטים השונים בחיינו להם אנו נזקקים לנושא ביטוח, יש לבחון נקודות בחיים בהם אני עלולים להזדקק לסכומי כסף גדולים, בין אם בתשלום חד פעמי או כקצבה לאורך זמן אותם חברת הביטוח תבטח. ניתן להפריד תחומים אלו לשלוש היבטים:


    • תחומי ביטוח להם נזדקק בטיפול בעצמנו ובגופנו
    • תחומי ביטוח להם נזדקק בטיפול ברכושנו
    • תחומי ביטוח להם נזדקק בנקודות זמן מסוימות במהלך חיינו

ביטוח - לעצמנו וגופנו

ביטוח לעצמנו וגופנו בא בראש ובראשונה לדאוג לכך כי במידה ונגלה ואנו זקוקים לטיפולים רפואיים, נוכל לממן טיפולים אלו. ניתן לחלק קטגוריה זו למספר סוגי פוליסות ביטוח שונות:


    • ביטוח בריאות - ביטוח בריאות הוא ביטוח משלים לשירותי הבריאות הניתנים באמצעות קופות החולים השונות, עם וללא רכישת שירותי הבריאות הנוספים (השב"ן) המוצעים על ידי קופות החולים. ביטוח זה מעניק כיסוי רחב לתחומים רפואיים שונים ובראש ובראשונה ניתוחים והשתלות.
    • ביטוח תרופות - גם ביטוח זה בא על מנת להשלים את שירותי הבריאות הניתנים על ידי קופות החולים ומטרתו לאפשר גישה וכיסוי פיננסי למכלול תרופות אשר אינן מצויות בסל התרופות הממלכתי אותו קופות החולים השונות רשאיות לתת כשירות לחבריהן, ובפרט תרופות המצילות ומאריכות חיים בעיקר בתחום התרופות המיועדות לטיפול במחלות ממאירות שונות, אך לא רק.
    • ביטוח נסיעות - ביטוח זה בא בעיקרו על הצורך בכיסוי פיננסי למקרים רפואיים העלולים להתעורר בעת הנסיעה לחו"ל ואשר אינם מכוסים על ידי קופות החולים בארץ משום כך.

ביטוח - רכוש

מרבית פוליסות הביטוח הנוגעות לרכוש נוגעות לשני פריטי הרכוש היקרים ביותר אשר רובנו רוכשים בחיינו: קורת גג ורכב. במסגרת זו ניתן לציין פוליסות מסוג:


    • ביטוח דירה - ביטוח דירה מעניק כיסוי ביטוחי למצבים בהם מבנה הדירה או תכולתה נפגעים. גורמי הפגיעה עלולים להיות נזקי טבע שונים או מעשי ידי אדם (למשל פריצה לדירה)
    • ביטוח רכב - ביטוח רכב ובפרט ביטוח מקיף מעניקים כיסוי ביטוחי על מצבים בהם הרכב נפגע בתאונה או שהוא נגנב.

ביטוח - נקודות זמן

קיימות נקודות זמן מסוימות בחיינו בהם נאלץ לרכוש ביטוח, או אשר מפני נקודות זמן אלו נרצה לבטח את עצמנו. במסגרת זו ניתן למנות:


    • ביטוח משכנתא - ביטוח הבא לוודא כי בנק המשכנתאות יקבל את החזר הלוואת המשכנתא. ביטוח זה מכסה הן אלמנטים של ביטוח חיים ואבדן כושר עבודה של הלווה, וכן אלמנטים של ביטוח מבנה הדירה.
    • ביטוח חיים (ריסק) - ביטוח חיים בא לדאוג לכך שבמקרה מוות שאירי המבוטח יקבלו פיצוי מאת חברת הביטוח.
    • ביטוח אבדן כושר עבודה - ביטוח אבדן כושר עבודה מעניק קצבה ביחס לאחוזי האובדן אשר נקבעו למבוטח למשך התקופה בה אין המבוטח מסוגל לעבוד או עד לפרישתו לגימלאות.
    • ביטוח פנסיה - ביטוח פנסיה דואג להענקת קצבה לתקופה שלאחר הארוע בחיים הקרוי פרישה לגימלאות, ולעתים אף מעניק ביטוח למקרי מוות וביטוח כנגד אבדן כושר עבודה בנוסף.
    • תאונות אישיות - ביטוח המשלב ביטוח חיים וביטוח לאבדן כושר עבודה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב